Από την Τετάρτη 16 Ιουλίου, οι Δήμοι της χώρας έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιδίδουν ηλεκτρονικά στους πολίτες έγγραφα, μέσω της Θυρίδας Πολίτη στο gov.gr και της εφαρμογής Gov.gr Wallet.
Η νέα αυτή λειτουργία αποσκοπεί στην άμεση και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών για έγγραφα που τους αφορούν, χωρίς την ανάγκη φυσικής επίδοσης.
Με την αξιοποίηση των ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας, οι Δήμοι αποκτούν έναν σύγχρονο, γρήγορο και διαφανή τρόπο επίδοσης, ο οποίος περιορίζει τη γραφειοκρατία, εξοικονομεί πολύτιμους πόρους και χρόνο, και ενισχύει την ασφάλεια της διαδικασίας.
Η νέα υπηρεσία αποτελεί αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηλεκτρονική επίδοση απευθύνεται αποκλειστικά σε πολίτες που διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω της πλατφόρμας emep.gov.gr.
Πλέον, οι Δήμοι μπορούν να επιδίδουν ή να κοινοποιούν ηλεκτρονικά αποσπάσματα βεβαιωτικών καταλόγων, ατομικές πράξεις και αποφάσεις Δημάρχων για οφειλές, απευθείας στις Θυρίδες των πολιτών στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet.
Οι πολίτες ενημερώνονται άμεσα με SMS και email στα στοιχεία επικοινωνίας που έχουν δηλώσει στο ΕΜΕπ και με σχετική ειδοποίηση (push notification) στο Gov.gr Wallet.
Με έγγραφα που αφορούν δημοτικές οφειλές ξεκινά τη λειτουργία της η υπηρεσία, ενώ προβλέπεται η επέκτασή της και σε άλλα είδη επιδόσεων ή κοινοποιήσεων δημοσίων εγγράφων στο μέλλον, καθώς και η αξιοποίησή της και από άλλους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης.
Σημειώνεται ότι η επίδοση ενός εγγράφου θεωρείται συντελεσμένη με το πέρας δέκα εργάσιμων ημερών από την ανάρτηση του εγγράφου στη Θυρίδα, εκτός εάν ο αποδέκτης αποδείξει τη συνδρομή λόγων ανωτέρας βίας που δεν επέτρεψαν την πρόσβαση στο περιεχόμενο του εγγράφου ή εφόσον αυτή η αδυναμία οφείλεται σε λόγους που αφορούν στον φορέα του δημόσιου τομέα.
Για κάθε έγγραφο που επιδίδεται, ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να εκδίδει αποδεικτικό επίδοσης από τη θυρίδα του στο gov.gr. Το αποδεικτικό περιλαμβάνει τα στοιχεία της πράξης, την ημερομηνία ανάρτησης και, εφόσον υπάρξει, την ημερομηνία ανάγνωσης από τον πολίτη. Το αποδεικτικό φέρει επίσης μοναδικό κωδικό επαλήθευσης και προηγμένη ψηφιακή σφραγίδα, και μπορεί να διακινηθεί είτε ηλεκτρονικά είτε ως έντυπο αντίγραφο.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης πραγματοποίησαν τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη της υπηρεσίας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών.