Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ, ύστερα από αίτημα της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, κηρύσσει τετράωρη διευκολυντική στάση εργασίας, τις πρώτες ώρες του προγράμματος, για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την Τετάρτη 22/5/2024, ημέρα διεξαγωγής της “ελληνικής” PISA.
Η απόφαση της ΑΔΕΔΥ, ήρθε με την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών να κηρύξει παράνομη την προκηρυχθείσα στάση εργασίας της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ μέσα στις αυριανές εξετάσεις της ελληνικής Pisa, .
Ειδικότερα το ΔΣ της ΔΟΕ, με ανακοίνωση του, μετά από αυτή τη δικαστική εξέλιξη απέστειλε επιστολή στην ΑΔΕΔΥ με την οποία ζητά να κηρύξει άμεσα διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος των σχολικών μονάδων, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων PISA, παρέχοντάς τους την κάλυψη της τριτοβάθμιας οργάνωσης.
ΔΟΕ: Δεν αποδεχόμαστε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων. Ακυρώνουμε την υλοποίηση των εξετάσεων PISA
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., δίχως καμία προσπάθεια υιοθέτησης παιδαγωγικής οπτικής στην ανάλυση των αρνητικών χαρακτηριστικών της απόπειρας εφαρμογής των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα τύπου PISA στην Ελλάδα, επιχειρεί να τις πραγματοποιήσει για 3η χρονιά (υποτίθεται ότι το μέτρο, ως «απολύτως επιτυχημένο», θα τύγχανε γενικευμένης εφαρμογής από την περσινή, ακόμα, χρονιά), σε εφαρμογή του ν.4823/21.
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με αριθμό ΦΕΚ Β/2659/2-5-2024 ορίζονται 660 σχολεία (Δημοτικά και Γυμνάσια) από το Υπουργείο Παιδείας για τη διεξαγωγή των εξετάσεων της «ελληνικής PISA» για τους μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου. Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν στις 22 Μαΐου.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είχε τονίσει από την πρώτη χρονιά απόπειρας πραγματοποίησης των εξετάσεων ότι οι κυβερνώντες «επιδιώκουν να ενισχύσουν τον κοινωνικό ανταγωνισμό, τη λογική “όλοι εναντίον όλων”, με τα αποτελέσματα να ιεραρχούν μαθητές και σχολεία ανοίγοντας τον αντιδραστικό δρόμο για την γονεϊκή επιλογή σχολείων, μέσω της σύγκρισης» κάτι που παρουσιάζεται ως προνόμιο στους γονείς ενώ θα οδηγήσει σε υποβάθμιση σχολείων και επιλογή και μαθητών από τα σχολεία (κάτι που έχει ήδη συμβεί όπου εφαρμόστηκαν ανάλογα συστήματα επιβεβαιώνοντας, δυστυχώς, τους ολέθριους σχεδιασμούς που κρύβονται πίσω από το όλο εγχείρημα.
Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο αποτελούν μέρος του συνολικού αντιδραστικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση, με περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και διδασκαλίας, με μη εκπαιδευτικά κριτήρια. Μόνο αθώες δεν είναι!
Αποτελούν εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του Ο.Ο.Σ.Α. για τη δημόσια εκπαίδευση. Επιχειρούν να αλλάξουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να το μετατρέψουν σε ένα εξεταστικό κέντρο όπου θα κυριαρχεί η εμπορευματοποίηση του μορφωτικού αγαθού.
Η χρήση εύηχων, επικοινωνιακά, εκφράσεων δεν μπορεί να αποκρύψει την αντιεκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώνει η κυβέρνηση με την πολιτική στην Παιδεία.